محققان بر این باور هستند که اگر افراد جامعه‌ای حال روحی و درونی‌شان خوب باشد، بدون شک می‌توانند برای حل مسائل مالی و اجتماعی خود نیز راهکارهایی مناسب پیدا کنند. در اصل وقتی ذهن انسان در آرامش به سر می‌برد توان بیشتری در پیدا کردن راه‌هایی برای رفع مشکلات پیدا می‌کند.
کد خبر: 13970606313699527
تاریخ انتشار:

دنیای مدرن امروز با تکنولوژی‌های پیشرفته، شاید زندگی انسان را به ظاهر آسان‌تر کرده ولی برای داشتن آن، بهای سنگینی پرداخت شده است، یعنی از آرامش مایه گذاشته شده است. این روزها اگر کسی بگوید «حالم خوب است»، همه با تعجب به او نگاه می‌کنند، که مگر می‌شود امروزه فردی استرس و نگرانی نداشته باشد؟ و درگیر افکار منفی روزمره نباشد؟

برای پاسخ دادن به این سوالات مهم به بررسی روش‌های استفاده از تکنیک‌های بهبود فردی، یکی از مربیان این حوزه پرداخته شده است. مهدی صنم پور مدرس، مربی بهبود فردی است که به تازگی سمیناری با عنوان «سلام حال خوب» در کشور با اهدافی جالب برگزار کرده است.

مهدی صنم پور در این سمینار گفت: درست است که شرایط زندگی مردم در کشورمان در حال حاضر بسیار سخت است و این باعث شده میزان بیماری‌های روانی و جسمی که وابسته به استرس هستند نیز بسیار زیاد شده باشد؛ اما باید برای درمان آن از روش‌های درست و سریع الاثر استفاده کرد. اگر مردم کشورمان ناراحت هستند و نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند باید به دنبال راه چاره باشیم. پس هر وقت که در این شرایط ذهنی گیر افتادید باید به این سوال مهم جواب بدهید که؛ برای حل مشکل فعلی چه کاری از دستم بر می‌آید؟ برای بهتر شدن حالم چه باید انجام دهم؟ آیا می‌توانم در این شرایط بر استرس‌هایم غلبه کنم و حال خوبی داشته باشم؟ اصلا چرا باید وقتی شرایطم خوب نیست، نگران حالم باشم؟

در سمینار «سلام حالِ خوب» برای اولین بار در کشور به دور از هیجانات کاذب، دلایل کاملا علمیِ شاد بودن را به زبان ساده و در قالب بازی و تمرین با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته شد.

چرا گفته می‌شود هیجان کاذب؟ زیرا وقتی یک سخنران نداند دلایل واقعی شاد بودن چیست و چرا باید شاد باشیم و اگر افکار درون ذهن مثبت یا منفی باشد، چه تاثیری بر فیزیولوژی بدن دارد، فقط با استفاده از جملات انگیزشی، در بین شرکت‌کنندگان شور و هیجان ایجاد می‌کند. حتما می‌گوئید اینکه خوب است؟! بله ما هم می گوییم ایجاد این هیجان برای افراد جامعه خوب است اما وقتی شما دلایل دقیق و درست شاد بودن را ندانید، بعد از چند روز تمام آن هیجان، اثر خود را از دست می دهد و شما دوباره در حالت استرس و ناراحتی قبل خود قرار خواهید گرفت.

30 مرداد ماه سال97، سمینار بزرگ «سلام حالِ خوب» در بین مقامات عالی رتبه استانی، ورزشکاران، هنرمندان و بسیاری از شهروندان درجه یک شیرازی برگزار شد. در این سمینار که در جهت بهبود فردی برگزار شد، سه هدف مهم محقق شد؛ اولین هدف، حمایت از بیماران دیستروفی عضلانی استان فارس بود و هدف دوم؛ برگزاری یک سمینار پر از انرژی و شور و شوق با آموزش دلایل کاملا علمی، شاد بودن و دوری از انرژی‌های منفی برای بیماران، خانواده‌ها و مدعوین بود و در نهایت هدف سوم؛ استفاده از روش‌های جدید درآمدزایی خیریه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد و انجمن‌های حمایتی بیماران و جذب درآمد از روش‌های درست براساس اصول مارکتینگ جهانی برای دوری جستن از روش‌های اشتباه و سنتی گذشته است.

محققان بر این باور هستند که اگر افراد جامعه ای حال روحی و درونی‌شان خوب باشد، بدون شک می توانند برای حل مسائل مالی و اجتماعی خود نیز راهکارهایی مناسب پیدا کنند. در اصل وقتی ذهن انسان در آرامش به سر می‌برد توان بیشتری در پیدا کردن راه‌هایی برای رفع مشکلات پیدا می‌کند.

در سمینار بزرگ سلام حالِ خوب،  مهدی صنم پور به عنوان سخنران و مربی بهبود فردی،شغلی به این پرسش‌ها پاسخ دادند که چه چیزی باعث می‌شود حالمان خوب نباشد؟ جنس افکار درون ذهن‌مان چیست؟ چرا باید ذهن‌مان را از افکار منفی خالی کنیم؟ افکار مثبت و منفی چه تاثیری بر آینده و سبک زندگی دارند؟ اصلا چرا باید به مدل افکار، اهمیت داد؟ چگونه به طور عملی بر افکار منفی ذهنی، غلبه کنیم؟ نقش حیاتی افکار در میزان عمر انسان چیست؟ چرا مجبوریم آدم خوبی باشیم؟ نقش مغز انسان در ایجاد خوشبختی و بدبختی چیست؟ تکنیک‌های سویچ سریع از افکار منفی به مثبت کدام هستند؟ چطور با کارهای ساده، بیشترین شادی را در خود و دیگران ایجاد کنیم؟

در سمینار بزرگ سلام حالِ خوب ، که این بار در جمع کثیری از مبتلایان به بیماری دیستروفی و خانواده‌های آنها در شهر شیراز برگزار شد مهدی صنم پور؛ بنیانگذار تئوری " تکنولوژی قدرت درون" و مربی بهبود فردی-شغلی، به عنوان سخنران اصلی در سمیناری جذاب و پر انرژی، شرکت‌کنندگان را با دنیای قهرمان‌ها و سبک زندگی‌شان بیشتر آشنا کرد و گفت که مهمترین راز قهرمان‌ها در دنیا چیست؟!  چرا و چگونه آنها تبدیل به یک فرد قدرتمند و شکست ناپذیر می‌شوند؟

آقای صنم پور در پایان احساس خود از این سمینار را اینگونه بیان کردند که: بسیار خوشحالیم که؛ یکبار دیگر با یاری و نگاه مهربان پروردگار و با کمک تیم خلاق «بیان بهتر» توانستیم یک گام موثر در راستای انجام تعهدمان در ایجاد حال خوب و انگیزه های مثبت در بین افراد کشور عزیزمان برداریم. شور و اشتیاق بسیار زیاد شرکت کنندگان در حین سمینار و پس از آن، نه تنها خستگی ما را به در آورد بلکه انگیزه هایمان را برای ادامه مسیر تا محقق شدن هدف نهایی برای شادتر کردن کل افراد جامعه نیز بیشتر و بیشتر کرد.


انتشار محتوا: اخبار رسمی
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

آغاز دومین فروش فوق العاده ایران خودرو/قیمت کارخانه افزایش می‌یابد؟

ملک سلمان در بیمارستان بستری شد

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

رهبر انقلاب: هدف از تحریم‌، در تنگنا گذاشتن ایران اسلامی است /توقعات آمریکا تمامی ندارد، تبعیت محض می‌خواهند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

هشدار رئیسی به اسرائیل/ خطای اسرائیل در تعرض به خاک ایران، چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد

نمایش حقوق بشری آمریکا و تحریم ارتش «نتزاه یهودا» رژیم صهیونیستی/ از «گردانِ آزار» و ضد زن رژیم اسرائیل چه می‌دانید؟

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود/ آمریکا آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند

خاندوزی: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی را تا ۱۴۰۲ به صفر رساندیم/ پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم

تصویب چند طرح ضد ایرانی توسط سنای آمریکا؛ از تحریم خریداران نفتی تا منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

نقد و سیاست